لارستان در سال 1268


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 3 تير 1391
بازدید : 2230
نویسنده : لارستان بزرگ

لارستان در سال 1268

در ماه صفر اين سال [1268] نواب والا نصرت الدوله براي نظم گرمسيرات فارس از شيراز حركت فرموده، از فيروزاباد و بلوك سيمكان و قير و كارزين و اترز و خنج و نواحي گله دار و ناحيه بيخ فال لارستان گذشته، وارد شهر لار گرديد و مير هاشم عوضي لاري را كه مدتها سر به عصيان كشيده، اعتنايي به حكومت لارستان نداشت، ماخوذ داشته مقيد فرمود.

و در ماه ربيع دوم اين سال از لار حركت فرموده، به جانب بندرعباس كه سالها در تصرف اهالي مسقط بود و در سالي پنجهزار تومان به عنوان ماليات به حكومت فارس مي دادند.

و نواب معزي اليه با دو فوج سرباز عري فارسي به سرهنگي رضا قلي خان عرب و سرباز قشقايي (سرتيپي) مقرب الخاقان لطف علي خان ولد محمد علي خان ايلخاني قشقايي، وارد محال سبعه كه نزديك بندر عباس است گرديد.

و دو روز پس از ورود در قصبه فرگ مير هاشم عوضي را بكشت و جنازه او را چهار حصه نموده، هر حصه اي را براي صاحب منصبي فرستاد.




:: موضوعات مرتبط: تقويم لارستان بزرگ , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان كهن , تقويم لارستان بزرگ , لارستان در سال 1268 , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com